||| Tercari² |||

Thursday, April 8, 2010

Budak Kecik Yang Kurang Ajar!

Salam,

Entry lagi dari Pojie. Ada banyak yang mahu di update dan dibincangkan di PoJiePooH buat bacaan pembaca² tegar. Ada ker? Ada, walaupun tak popular dan ramai pembaca. Terima kasih ye kawan². Tetapi Pojie dihambat dengan kekangan masa dan pelbagai aktiviti. Cuma buat masa ini Pojie hanya membincangkan perkara² yang agak ringan, hasil pembacaan dari teman² blogger yang lain, lalu Pojie kongsikan di sini.

Semua sudah sedia maklum akan pemergian Allahyarham Din Beramboi. Ramai yang merasa sedih dengan kehilangan beliau, lebih² lagi keluarga beliau. Di Era, tiada lagi gelak tawa dan lawak yang bikin Pojie tergelak² dalam kesesakan jalan raya di waktu pagi masa pergi kerja. Tetapi, ada juga orang yang boleh dikategorikan sebagai KURANG AJAR kerana mempersendakan pemergian arwah. Inilah dia,



Rafikin Darwisy!

Budak hingusan yang berumur 14 tahun ini telah berjaya menarik perhatian ramai orang bak kata DausPozi, dialah pemenang ABPBH 2010 yang sebenar! Dengan selamba dia mengutuk orang yang telah tiada;



Itu sebahagian jer. Nak tengok yang selebihnya di BeautifulNara, tak sanggup Pojie nak menerangkan di sini. Oleh sebab dia buat masalah di FB, maka 1 group FB yang Membenci orang yang menyokong "RAFIQIN DARWISY" dan Kami Benci RAFIQIN DARWISY mengutuk kematian DIN BERAMBOI !! telah pun diwujudkan. Kalau dilihat, amatlah malang hidup budak ni, muda² lagi sudah dilaknat dan dikeji oleh ramai orang. Berbakul² kene maki dengan ramai orang. Sedangkan 44 kali orang menyebut pasal kita maka akan jadi kenyataan, kalau baik alhmdulillah, kalau tidak elok, apatah lagi beribu² orang, kan sepanjang hidup tak aman tuh. Budak² sekarang apa la nak jadi. Kurang didikan, kurang perhatian dan pantauan dari ibu bapa, inilah yang terjadi.

Dengar² kata budak kecik nih dah meminta maaf, tak tahu la pulak ikhlas ke tidak. WaAllahualam! Semoga kita ambil iktibar dari kejadian ini. Cukup²lah Adam Arjuna dan Rafikin Darwisy, usah ada lagi...

Love,

6 bicara yang baik hati...:

ita cutevirus said... Reply To This Comment

tu la pojie...
bebudak skang ni da tak takutkan Allah pulak... cakap ikut suke... akak ade baca... siap mengaku bukan Islam lagik budak tu...
issyyy... kalo akak jumpe die kat luar, maunyer akak rejamngan batu die sampai mati..

Hazzy Ishak said... Reply To This Comment

ckap ikut sedap mulut je
tak pikir baik buruk
bila jd mcm ni baru haru biru dunia

@juera said... Reply To This Comment

bdk2 ni kurg kasih syg kot..parents2 kt luar sna sila amik thu skit psl anak2 korg..jgn tllu mnjakan sgt..klu tidak mcm ini la jdnya..kurg ajar!

b.O.n.d.a said... Reply To This Comment

bOnda pun ada baca pasal budak ni..
sungguh kurang ajar kan?
isyk..sebab mulut, badan binasa..

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... Reply To This Comment

tak tahu lah nak cakap apa kat budak ni...apa lah salah din beramboi tu ngan dia kan...semoga dia cepat insaf.

Nabiel said... Reply To This Comment

bdk kcik nie kurang kasih syg tuh~
sbb tuh jdi cmnie~huhu
rase2 dia dah sunat ke?
mau gak aku sunatkn nti!hahaha