||| Tercari² |||

Tuesday, November 18, 2008

Gurindam Dua Belas...

Apabila banyak berlebih-lebihan suka,
Itulah tanda,
Hampirkan duka...

Ingat akan dirinya mati,
Itulah asal berbuat bakti,
Akhirat itu telah pun nyata,
Kepada hati yang tidak buta...

Gurindam Dua Belas...
Kini mohon berhenti...



*Gurindam yang dilagukan oleh Meriam, watak seorang primadona yang dipegang oleh Maya Karin dalam Pontianak Harum Sundal Malam, hasil karya Suhaimi Baba.

*Tak tau knp tiba² Pojie minat lagu nih (walaupun bukan lagu pada asalnya). Bila dgr time² malam n kesunyian, meremang gak bulu roma. Suara dia penuh "berhantu". Pojie pun kadang² melagukan gurindam nih secara tiba² bila sunyi, xtau knp.

*Mungkinkah Pojie telah diresapi semangat Meriam? Yela, Pojie ngan dia kan ada persamaan yang kuat iaitu PRIMADONA... Hehehe... Cuma jadi pontinak belum lagi. Yang pasti mangsa pertama adalah Ajim!!! Nanti kau!

9 bicara yang baik hati...:

you are now in my zone said... Reply To This Comment

hakhakhak! *gelak guling2 nih

you are now in my zone said... Reply To This Comment

patot r masuk page pojie-pojian jer meremang bulu roma, rupa2nya semangat meriam dah masuk...seriau r! :p

Duke Luce Dell'amore said... Reply To This Comment

wakakakaka!jim xtatot r..
sbb jim tau NEK BULONG JUGAH cyg kt jim..kn nek kn??

new name! NEK BULONG JUGAH A/L MERIAM! wah!!clust tak??kikikiki...
very the primadona name tu kn??

Duke Luce Dell'amore said... Reply To This Comment

nek oi!add jim kt YM tau..
azim_bobby

YM tu hanya utk kenalan rapat je..owg lain klu ADD, mmg xkn dilayan...cowie..

PöJìé PööH... Mulanya di sini... said... Reply To This Comment

Nuar;
Amende yg gelak huling² tuh?
Xde keje la tuH!

Ajim;
Sori xmain YM..
Org main Skype or video call or conference call jer..
Huh, kekwat kan!!
Nanti siap kamu!

Duke Luce Dell'amore said... Reply To This Comment

nek tua ni tetap kekwat ok!isk3...
nak siap p mana tu nek??jim ok jew!

rizz said... Reply To This Comment

cik ponti nye gurindam ke pojie? ekke

aiZouL diSiSi... said... Reply To This Comment

primadona katernya...
lalalala...

Faryna Farshlra said... Reply To This Comment

sy ingat sy saja y suka gurindam ni... :)