||| Tercari² |||

Friday, April 23, 2010

Buat yang bertanya...

Oklah kawan.. Selamat pagi semua..

Entri kali ini Pojie dedikasikan khas buat seorang 2 insan bernama Zuhanif dan Damia. Actually sebarang pertanyaan Pojie lebih gemar jika anda emel kepada Pojie, atau nak jawapan lebih pantas dan efisien, boleh add YM atau FB Pojie dan bertanyakan soalan. Pojie pasti akan menjawab dengan sepantas kilat (kalau Pojie online la waktu tuh). Pojie kurang memberikan respon melalui komen box, sebab kurang praktikal untuk membalas² soalan dan jawapan di situ. Pada Pojie komen box berperanan memberikan idea serta komen. Pojie tetap mengambil beat akans egala komen² yang diterima serta responsif pada tempatnya. Kat chatbox pun untuk meninggalkan jejak dan pesanan ringkas boleh la, lebih² Pojie tak terbaca. Huhu..



Buat Zuhanif, terima kasih atas pujian kamu. Perlu dimaklumkan di sini bahawa bukan blog PoJiePooH saja yang comel, tetapi empunya blog juga seorang yang comel. Huhu. Dan buat Zuhanif dan kawan² yang lain, Pojie sarankan sila letak link kalian di akhir setiap komen kalau tidak mendaftar untuk memberikan komen sekalipun. Sebab apa? Senang Pojie nak trace semula insan² yang memberikan komen. Kalau kes Zuhanif ni, tak dapat la Pojie nak trace unless kalau dia melawat lagi blog Pojie dan membaca entri ini lalu meninggalkan jejak kasihnya di sini. Hehehe.

Buat Zuhanif dan Damia, tidak salah untuk Pojie memberi tunjuk ajar. Walaupun Pojie bukanlah seorang blogger yang mantap seperti Melz dan Darkbatman (sekadar menyebut beberapa nama), tetapi pada Pojie untuk menjadi seorang blogger yang bagus, perlulah ada kesungguhan, kegigihan dan kerajinan. Yalah, perlulah bersungguh² dalam mengupdate blog selalu, kalau tidak readers lari dik. Perlu gigih join gathering sana sini, berkenalan dengan blogger² mantap yang lain. Perlu rajin dalam membuat blogwalking. Kalau nak blogjogging cam BlogJog boleh juga. Ok, sudah faham?

Dan pesanan yang penting, silalah meninggalkan jejak di setiap blog² yang kalian singgah. Kalian juga perlu meletakkan chatbox di blog anda. Jadi senang orang nak tinggalkan jejak mereka. Dari situ kamu juga dapat kenal teman² baru. Diingatkan juga andai kalian ingin mendapatkan pendapatan pasif, mana la tau ada rezeki sikit² buat duit poket, silalah daftarkan blog anda di Nuffnang. Itulah petua² yang Pojie gunakan. Simple jer. Kalau nak petua yang lebih hebat, boleh refer pada blogger² yang hebat yer. Senarai nama mereka ada di sini [KLIK].

Selamat berjaya!

Love,

5 bicara yang baik hati...:

ZUHANIF said... Reply To This Comment

haahah poji2 em yer la ni link blog aku jengok jgn tak jenguk k. http://awekcool.blogspot.com.

Call me, Eyka said... Reply To This Comment

hehe entry klasssssss~~

MizShuai said... Reply To This Comment

hijau!

http://awektocang.blogspot.com

Rinie said... Reply To This Comment

tu dia kak mek rasa pojie kalau tak buat entry sekurangnya 3 tak sah tau... apa pun hr ni mek berjaya menyakinkan seorg wartawan wanita dr uSA utk tgk blog mek, biasalah invite ke blog kita, ok kalau nak tau siapa org tu acu search beaut6y broadcast pg blog atau facebook , akhri kata lawatlah laman web mat salleh mek di rinieandinmymind.blogspot.com

joegrimjow said... Reply To This Comment

ehem ehem
dah nak sampai masa jadi tua da ni
heeeee