||| Tercari² |||

Monday, June 15, 2009

Bersahabat: Sejuta Rasa...

What a Monday Blues... Hari Isnin yg agak suram n kusam arini. Tp, hidup perlu diteruskan beb! Biar apa pun yg berlaku semalam, sedang dan akan berlaku, kita perlu tabah. Ini semua dugaan Allah. Semakin beriman kita kepadanya, semakin kuat dugaan yg diberi, utk melihat sejauh mana keimanan kita terhadap-Nya. Agar dibukan kan mata kita dan berhati² dalam setiap langkah. Lebih² lagi dalam bersahabat. Dalam bersahabat (yg ikhlas kerana Allah) ia memberikan kita kasih sayang dan kebenaran, membuka segala hijab.



Memetik kata² dari seorang teman;
"sesetengah orang kita tak boleh buat kawan
tak ada guna kita terasa dan menangis sendiri
sedangkan mereka happy
by the way, be friends with people who cares"

Ada betul juga kata dia. Xsemua org kita boleh buat kwn. Manusia ini bermacam² rupa dan gaya. Yg xbleh tuh, just let them go, tetapi jgn sesekali menyesali. Sbb apa? Sbb itu semua ketentuan Illahi. Yup, ppl come and go in my life. Walaupun kecewa, perit dan derita, Pojie telan segalanya. Pojie xpernah menyesali setiap saat perkenalan itu, malah bsyukur kepada Allah dan bterima kasih kpd insan² tersebut. Kerana Pojie tau ia adalah 1 pengalaman yg kelak menjadikan kita manusia yg tabah dalam mengharungi liku² kehidupan mengejar matlamat yg hakiki. Memetik puisi seorang teman lagi;

Mengenali seseorang,
kadangkala membuatkan kita ketawa...
kadangkala membuatkan kita mengalirkan airmata...

Sesungguhnya, mengenali seseorang itu mampu memberi sejuta rasa,
Marah!
Sedih!
Merana!
Gembira!
serta..
Rindu!

Tp sedarkah kita..
Mengenali seseorang itu sebenarnya anugerah dari Allah,
Biarpun hadirnya hanya seketika,
sekadar teman sementara,
tp bersyukurlah dgn kehadirannya,
mungkin membuatkan kita mengerti apa itu sebuah realiti kehidupan serta,
kasih sayang...



Betul kata² teman Pojie nih.. Apa pun hidup perlu diteruskan. Usah disesali apa yg tjadi, ada baiknya mengkaji diri sendiri. Semoga hari esok lebih baik dari hari ini. Walau apa pun yg berlaku hari ini, esok hari Pojie akan kembali mengangkat kepala memandang ke hadapan dan berbangga krn masih dikurniakan kekuatan serta masih mampu utk teruskan hidup dengan senyuman...



P/S: Buat sahabat² Pojie sekalian, mohon ampun dan maaf andai ada salah dan silap selama kita bsahabat. Andai mana yg tguris, tkurang dan tsinggung dgn Pojie, silalah bersemuka dgn Pojie. Tegurlah Pojie. Pojie hanyalah insan biasa yg byk kejahilannya. Pojie sgt open andai org menegur dgn cara yg bhemah. Pojie xmau masa suka, sumer indah pasal Pojie, tatkala dah benci, sumer keburukan diungkit kembali. Semoga Allah memberikan jalan yg terbaik buat kita semua. Pojie sayangkan kalian semua...

Love,

12 bicara yang baik hati...:

b-boy said... Reply To This Comment

maafin jugaa

AiZouL tHe aBg keChiK... said... Reply To This Comment

tak salah mrasa rendah diri utk memohon kemaafan..
zoul pun mintak maaf klu ada yg terguris spjg perknalan..
love u frens..
muahhhh...

I n n z said... Reply To This Comment

kite ta leyh idup tanpe kwn
kn3 ?
jd if ade slh silap
salam2 la wat mcm ari raye
hehe ;)

kite nk minx maaf gak la
;p

Edan Kesmaran said... Reply To This Comment

teguran kdg kala menyakit kan tetapi yg menyakit kn itu kebenaran... terima dengan hati yg terbuka andai itu kbnrn nye...
jika ia satu kesilapan beri lah kemaafan kerna kemaafan lbh bermakna dr segala nye...yg pasti amat susah memaafkan dri drpd memaafkan org laen...

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said... Reply To This Comment

biasa lah sumer tue pojie... bukan mudah tuk kita puaskan hati semua pihak... apa pun memaafkan adalah lebih baik...

wAtashiwa Nemo-cHan said... Reply To This Comment

terus bertabah dear!!!
nemo tahu kamoo kuat

mr.syazwan said... Reply To This Comment

WAN suke kata2 tu

betul2 x semua leh wat kwn

ada kwn mkn kwn

huh!!

Hezesuze said... Reply To This Comment

senyum itu satu sedekah...
senyum ler slalu..

SENYUM SEINDAH SURIA
YANG MEMBAWA CAHAYA

p/s u alwayz in my heart..

rizz said... Reply To This Comment

syg kamooo tu jeh heheheh

atty's said... Reply To This Comment

Mengenali seseorang,
kadangkala membuatkan kita ketawa...
kadangkala membuatkan kita mengalirkan airmata...

kty suka ngn kata2 nie..

adie_kun said... Reply To This Comment

takkan mungkin kita bertahan..
hidup dalam bersendirian..
panas terik. .hujan badai..
kita lalui bersama..


(^_^)V


tanpa kawan hidup terasa sunyi sgt..
tapi bukan semua org bleh dibawa berkawan n serasi ngan kita..

hati2 dalam memilih kawn..
n kalo dah jumpa kawn yg okey dan serasi ngan diri kita.. hargai la diri dia..

insyaAllah semuanya pasti akan bebaik jew..

(^_^)V

Cik AniS GalaXy said... Reply To This Comment

dalam bersahabat mmg perlu ada kata maaf. x perlu slg slh menyalahi
apa yg penting kite sedar diri kita. kebaikan bkn dtg dri kita. dtgnya dari yg ESA.

anis syg pojie
syg semua kwn2..
maafkan anis jgk if anis ader buat slh & silap.

p/s: kak ipar mmg kuat semangat. syabas kak ipar...hehe