||| Tercari² |||

Thursday, October 21, 2010

Polis Malaysia memang suka main tembak² ker ek???

Salam,

Pastinya anda masih ingat lagi insiden beberapa bulan lepas di mana seorang pelajar tingkatan 3, Aminul Rasyid, yang dikatakan ditembak oleh seorang polis dengan sengaja sehingga menyebabkan kematian. Ia telah menjadi isu yang hangat diperkatakan suatu ketika dahulu. Ada yang membela, ada juga yang mencerca. Dan kini kewibawaan dan kepercayaan masyarakat terhadap polis Malaysia tercalar kembali apabila seorang lagi mangsa telah mengalami nasib yang sama, ditembak tanpa sebarang sebab yang kukuh. Bezanya, si mangsa, Norizan Salleh, 30, hanya cedera dan menjadi saksi utama dalam dakwaan ditembak polis tanpa sebab. Untuk cerita lanjut, silalah layan video yang diambil dari Facebook seorang teman nih...



Pojie tak boleh nak mengulas apa² pasal ini, sebab Pojie tidak mengetahui duduk perkara yang sebenar²nya. Lagipun nih isu sensitif, silap cakap sikit ISA la jawabnya. Apa² pun Pojie dah semakin tidak percaya dengan Polis Malaysia. Sorry to say! Semoga Malaysia aman dari sebarang masalah. Sentiasa berdoa agar pembela masyarakat bisa membantu masyarakat dan bukan membedil sesuka hati. Teringat satu lawak sinis yang mengatakan, "Remember always wear a bullet proof vest whenever you travel in Malaysia".

Love,

10 bicara yang baik hati...:

Admiral Hafiz said... Reply To This Comment

LIKE
xberani nak komen lebeh2
kang x pasal2 kena tangkap masuk ISA ke nanti
haha

iva saionji said... Reply To This Comment

nak komen leh......berani kerana ape ek....hehehehe...
pada iva mayb sebab dah banyak sangat kenaikan gaji dan bonus so mereka mau menggunakan peluru dengan sewenangnya kot.....nak jadikan Malaysia negara yang ganas....mayb....hincik polis jangan tangkap atau tembak saya yea...negara kita mengamalkan demokrasi terpimpin...hehehehe

hye sayang....miss u...

Hezesuze said... Reply To This Comment

Like jek cam admiral

xmau komen lebih2 ...cuma polis hanya menjalankan tugasnye..

dari pandangan akak ler...kalo si mangsa tak melarikan diri polis xkan tembak punya yedok?? huhu

Hazzy Ishak said... Reply To This Comment

Allah Maha Melihat

apezs shah said... Reply To This Comment

bahaya ne pojie.. pasnie apezs kena kuar pakai baju besi hehe..:)
apelah. adakah gian nak menembak yea..g laa padang sasar.

beLalanG said... Reply To This Comment

okeh.. lawak tu mmg kelakar.. hehe :)

encik luthfi said... Reply To This Comment

polis m'sia la g jahat! wtf la org yg libatkan polis dgn politik nih

AdiE said... Reply To This Comment

oh ye ke..x tau la psl kejadian tembak nie..x bace newspape n tgk brite...huhuhu..
ape kes ek sebenarnye?

Asrol said... Reply To This Comment

ala, yang kes Aminulrasyid tu, 21 peluru dia pakai.. pe kes.. tembak gagak ke ape malam2?

suraya hanis said... Reply To This Comment

huhu bukan anda sorg je yg dah kurg kpercayaan thadap polis..dah ramai da rakyat yg tak percaya kat polis zaman skg nie