||| Tercari² |||

Thursday, October 7, 2010

Bila si kecil Prada berbicara...



"Yer sayang, apa dia???"



"Entahlah sayang, papa pun kurang periksa hal ini. Mungkin hidupnya merana dan menyedihkan kot, sebab itu dia bersikap tidak berperikemanusiaan. Tiada perasaan sayang pada binatang. Mungkin juga dia binatang yang berbadankan manusia. Sehingga sanggup melihat pembunuhan berlaku... Mana tau... "



Ok sayang, papa janji! Sayang jangan risau ok, papa ada kamu sorang jer. Mama dah takde (kes bapa tunggal)... Sayang kena pandai jaga diri, jangan terlebih noty ok!



"Aishhhh, anak aku nih. Takde mende lain. Makan jer. Debab macam papa nanti takde siapa yang nak nanti. Tengok cam papa nih, duda sampai la nih, takde pun yang sudi masuk meminang. Sebab badan dah bulat. Tapi comel la juga macam kamu. Nah, pi amik papaya nih, makan sampai abes tau"!

Itulah antara perbualan antara seorang bapa mithali dengan anak kecilnya. Usah percaya kerana ini hanyalah rekaan semata². Cuma hingga kini Pojie rasa sedih dan terkilan dengan apa yang berlaku ke atas Kiddo, anak Ieka Taniea, yang telah dianiayai oleh teman sekerjanya. Sampai hati. Cerita ini Pojie dapati melalui apa yang Pojie dengar melalui auntie Prada, Kak Tash. Semoga Kiddo bersemadi dengan aman. Alangkah Prada terkepit tangan Pojie dah nangis sakan sampai hilang macho seorang bapa tunggal, inikan pula mati. I can't imagine how broke your heart. Sabarlah ok...

RIP Kiddo...

Love,

10 bicara yang baik hati...:

apezs shah said... Reply To This Comment

Wow pojie.. bestnye prada nie.. pandai berkata² dah.. Pojie kenapa dgn Kiddo? ape yg terjadi? Prada nie sentiasa kemana2 ke pojie?

Hazzy Ishak said... Reply To This Comment

tak de keje lah tu cakap ngn prada.
rasanya dia perlukan teman lah papa.

Natasha said... Reply To This Comment

pRADA SANGAT BERTUAH KERANA ADA PAPA YG SGT SAYANGKAN DIA..... TERLALU SAYANGKAN DIA....... SEHINGGA PAPA KETEPIKAN KEPENTINGAN DIRI DEMI PARADA.... OUCHHHHH!!!

DAN TAK SIA2.... AUNTY TASH BAWAKAN PRADA UNTUK PAPA YG KESAORANGAN....... SEMOGA PRADA JADI ANAK YG BAIK DAN MENGENANG BUDI

luvly mya said... Reply To This Comment

comel sangat tu :)

syafiq said... Reply To This Comment

how sweet u = )

Hezesuze said... Reply To This Comment

wah sejak bila prada dah pandai berkata2 ek...clust!! huhu

syafiq.net said... Reply To This Comment

so bila papanya nak pasang mamanya? :p

~Taniea~ said... Reply To This Comment

thanks pojie. may kiddo rest in peace..

masih terasa kehilangan. slalunye malam2 mcm ni, bagai nk rak dia berpusing lam cage dia.. tadi balik rumah i bole lupa plak about yesterday, terus bukak fridge nk amik apple tuk kiddo.. haisshh...

Qarl said... Reply To This Comment

chipmunk

jaga leklok ye pojie

☺[ai][sUmi]☺Chan said... Reply To This Comment

hahahaa~ cumei~