||| Tercari² |||

Wednesday, June 16, 2010

Mencari seorang WANITA untuk dijadikan ISTERI...

Salam kawan²...

Semenjak dua menjak ini Pojie rasakan bahawa pintu hati ini sudah berjaya diketuk oleh seorang insan bergelar wanita. Ohhh, terharu siot. Dah lama rasanya Pojie tak rasa perasaan ini. Lekas² Pojie khabarkan berita gembira nih kat kakak² kesayangan Pojie; KakHeze, KakWan dan KakTash. Betapa Pojie rasa bahagia tatkala bermesej² dengan si dia di FB. Walaupun beberapa hari kemudian secara tidak sengaja dia telah memberitahu Pojie bahawa dia baru saja dimiliki 5 hari sebelum itu, lalu membuatkan Pojie sedikit frust, tetapi itu tidak mematahkan semangat Pojie untuk teruskan misi mencari seorang wanita untuk menjadi isteri Pojie.

Cemburu rasanya apabila seorang demi seorang kawan² sekolah, kawan² kolej malahan kawan² online naik pelamin yang indah², bergambar fotoshot yang cantik². Di dalam hati ini terdetik; "Bilalah turn aku pulak". Tapi soalan hanyalah tinggal soalan tanpa jawapan. Pojie pun tak tahu, hanya Dia sahaja yang maha mengetahui bilakah waktu bahagia itu akan tiba di dalam hidup yang kosong ini. Walaupun dalam hati ini ada rasa kegusaran, kurang sana sini, kewangan pun belum kukuh tetapi Pojie akan cuba kuatkan semangat, teruskan misi ini perlahan² tanpa terburu², kelak kecundang lagi. So far dalam hati ni dah ada sorang calon, pilihan ayahanda dan bonda tapi tak tahu lah macam mana. Memandangkan dia seorang yang berjawatan tinggi dan workaholic. Pojie masih lagi berkawan. Dalam masa yang sama cuba untuk berkawan seramai yang mungkin sebagai calon² dan akan membuat pilihan apabila tiba masanya.

Antara yang membuatkan Pojie teringinsangat untuk beristeri adalah kerana Pojie merasakan diri ini terlalu kosong. Puas Pojie bermohon kepada Allah dan tiba² dibukakan pintu hati ini untuk insan bergelar wanita. Mungkin inilah jawapannya. Selain itu, Pojie teringin melihat mak abah gembira apabila melihat anak sulungnya ini berkahwin sekaligus menutup mulut² sanak saudara yang tidak sudah² mengata. Selain itu, Pojie teringin sangat naik atas pelamin yang indah hasil idea bersama² dengan wedding planner macam Arma dan AdieAdlan, berdua berpakaian yang cantik², diiringi gelak tawa serta doa dari famili dan teman². Lepas tuh ada foto² serta video kenangan yang indah² macam yang telah diambil oleh TheLaki² ataupun ini.


Sekadar gambar hiasan.

Pojie teringin sangat menikahi seorang wanita yang solehah, yang muslimah, yang bertudung dalam masa yang sama bergaya dan dari keturunan yang baik². Memilih bakal isteri menurut Islam dengan ciri² yang diidamkan. Ia menepati ciri² yang pernah diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a., ia berkata: Rasulullah bersabda: “Wanita dinikahi karena empat perkara; karena hartanya, karena kedudukannya/ keturunannya, karena kecantikannya dan keranan agamanya. Maka, pilihlah yang baik agamanya niscaya engkau beruntung.” Diriwayatkan oleh al-Bukhari (3/242), Muslim (2/1086), Abu Dawud (2047), an—Nasaa’i (6/68) dan Ibnu Majah (1858)). Dan kemudian dikurniakan cahaya mata yang comel². Pergi mana² dengan famili sendiri, bahagia tersenyum di dalam potret macam kat atas tuh. Pasangan suami isteri yang sama cantik molek dengan anak yang comel.

Apa² pun setiap hari Pojie berdoa pada yang Esa agar dibukakan pintu ini sentiasa untuk seorang wanita, satu²nya untuk menjadi teman sehidup semati. Dijauhkan Pojie dari segala kemaksiatan dan kejahilan yang pernah dilakukan. Semoga wanita yang kelak bertakhta di hati ini memahami serta sudi menerima Pojie seadanya kerana Pojie bukanlah seorang lelaki yang sempurna, ada cacat sini dan sana. Semoga dia bisa menjadi permata hati hingga ke syurga...



Doa² kan Pojie tau!

Love,

23 bicara yang baik hati...:

Azrina said... Reply To This Comment

Saya doakan...Insyaallah.

Azrina said... Reply To This Comment

Ermm, saya pernah ikot blog pojie..lain sgt skrg. Cuba amalkan Al-Waqiah setiap malam kerana surah itu surah kekayaan dan kemudahan. Insyaallah segala apa yang kita lakukan akan dipermudahkan dan kita tidak akan idup dalam kemiskinan. Doa ini boleh juga lembutkan hati org, amalkanlah ye. Saya dah buat dan saya dah dpt apa yang saya nak di atas keizinan Allah. Saya doakan.

Hazzy Ishak said... Reply To This Comment

insyaAllah doakan kamu akan diperkenankan

Encik Psychopath said... Reply To This Comment

ala :(

*tibe2*

Sharinginfoz said... Reply To This Comment

semoga dipertemukan dengan wanita yang memudahkan segala urusan hidup

m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] said... Reply To This Comment

xpe lh...truskna usaha mencri calon isteri ekk..

jgn mudah putus asa...

balqis said... Reply To This Comment

inshaAllah :)

KiFli MaLLy said... Reply To This Comment

aku doakan yg terbaik untuk ko pojie...

syaf said... Reply To This Comment

Wah tahniah...alhamdulillkah, maybe seru ko dah dekat2 dah 2,,,dah sampai agaknyer,.,. semoger ko dpt pe yg ko dpt...amin

cik helena said... Reply To This Comment

cikhel pon nak kawen~

Cahaya Yang Riang Gembira said... Reply To This Comment

Pojie.. Memang best kan perasaan nak mendirikan rumahtangga.. Heehee.. Saye wish all the best untuk pojie in life.. Ketemu dengan insan yang menyayangi pojie as wut you are.. =)

mawar_berduri said... Reply To This Comment

Semoga Poojie cepat2 bertemu si dia yang telah ditetapkan yang Esa ........amin


mawar pun tolong doa ek ... :)

SJNathaniel said... Reply To This Comment

hai poojie..
selamat mencari cinta..hehe

Sky b4 Pinky said... Reply To This Comment

Salam..ramai gak dalam dilema nak mencari cinta and pasangan hidup..saya doakan awak berjaya.. nanti jgn lupe jemput saya..-->> hehe gurau..

visit lah blog saya..
http://arepizza220.blogspot.com

aku lelaki biasa said... Reply To This Comment

moger ko dpt tmu gan pmpuan yg ko idm kan.smmemangnyer ko kan dpt tmu ngan dy,..doa n sabar jer k.....wa support lu....

Frodo Baggins said... Reply To This Comment

>>___<<


hye pojie
wa doa lu dicepatkan jodoh
ngan wanita yg baix2
bila sampai masanya, insyaallah. :)

berdoa. :)

senandung semalam said... Reply To This Comment

di doakan...
insyaAllah...
jgn rsau,dpat pnye nnt...
myb Allah kasi lmbat sbb itu adlh yg terbaek n myb gak sbb pojie blm bersedia spnuhnye nk pikul tggngjwab sbg suami n ayah... who knows...
wallahhualam...

Edy Ramanov said... Reply To This Comment

salam pojie. ada entri baru kt blog edy. tgklah ya. edy baca entri nih edy terus berlinang air mata...

Edy Ramanov said... Reply To This Comment
This comment has been removed by the author.
El-Zaffril said... Reply To This Comment

Nak el tolong carikan tak? Ciri2 yang anda mahu?

Anonymous said... Reply To This Comment

salam poji..
jgn bersedih2 pasal jodoh..akak pun ade adik perempuan yg masih belom ada boipren..masih blom kawin walaupun usia dah menginjak ke 30 tawun depan..
ceh..tiba2 promot adik plak..haha!

jdoh pertemuan tu dah ditentukan..so..cari pelan2..jgn terlalu mengharap tanpa berusaha..

senyum selalu :)

CEOMesinTaip said... Reply To This Comment

iva akan selalu doakan yg terbaik buat pojie,....ameeennnn

DDFABULOUS.COM said... Reply To This Comment

sangat kenal ngan mamat yg kat "sekadar gambar hiasan" tu...he used to be my.........