||| Tercari² |||

Thursday, November 19, 2009

H A T I



Nah, ambil la benda ni.
Apa ni?
Ini adalah hati. Hati aku.
Hati kau? Hmm.. kenapa kau sudi kasi kat aku?
Sebab kau dah jadik sebahagian dari aku.
Kau lebih dari seorang kawan.
Terima kasih.... ianya bererti. Aku terlalu
menghargainya.


Oh ye ke... tapi maaf.
Untuk apa?
Sebab, hati tu aku tak beri sepenuhnya.

Cuma sebahagian saja..

Maksud kau?
Aku pernah beri hati aku kat orang lain juga.
Dan aku tak pernah beri kesemuanya. Aku
takut aku tiada hati untuk diri aku sendiri.
Mungkin aku takut, hati itu tidak akan dijaga
dengan sebaik-baiknya. Ianya bukan seperti
barangan lain seperti duit, permata dan
sebagainya. Hati ini penuh mistik, ada
keajaiban yang tersendiri.

Mistik? Kelakar bunyinya...
Mungkin kelakar. Tapi itu realitinya.
Ia juga berubah mengikut rentak hidup engkau.
Rentak perasaan orang yang aku beri. Jika dia
betul-betul ikhlas, hati ini akan indah dan bersinar.
Tapi, jika dia mempersia-siakannya, hati ini akan
malap. Mungkin akan terus mati untuknya. Ianya
b
ukan satu benda yang percuma. Hati ini diberi hanya
kepada insan yang terpilih sahaja. Insan yang istimewa.
Dan kau adalah salah seorang daripada mereka, kerana
naluri aku terlalu percayakan kau.

Aku insan terpilih?
Ya, kau yang terpilih. Hati ini sering bertukar-tukar
mengikut perasaan orang yang diberikan. Ianya
terlalu sensitif. Tapi ianya cukup kebal dan kental
pada musuh aku. "Musuh", mungkin terlalu kejam untuk
aku memperkatakan perihal mereka ini. Ianya tak
berubah-berubah seperti yang terjadi jika hati ini diberi
pada orang yang istimewa.

Hati aku hanya tinggal sebahagian sahaja. Ada orang
yang tidak pernah memulangkannya, walaupun aku hanya
pinjamkan sekejap. Ada yang pulangkan dengan penuh
kelukaan. Ada yang sudi berikan sebahagiaan hatinya
pula sebagai ganti. Dan jika kau nak tahu, setiap hati
manusia ada nilai yang tersendiri. Setiapnya terlalu
mistik!

Cuma satu saja yang kau tak mengerti. Sekali hati itu
terluka, kadangkala sukar nak mengubatinya. Ada
kalanya, mengambil masa yang lama untuk itu.
Dan bila tiba sesuatu yang tidak diingini, mungkin
pemilik hati itu akan menyendiri buat seketika...
sehingga hatinya pulih seperti sediakala.
Hati yang diberi ini bukan untuk suka-suka. Ianya
lahir atas satu kepercayaan. Dari situ, wujudlah kasih
sayang. Jika hilang rasa percaya itu, maka sukarlah untuk
hati itu kembali indah.


-anynomous-


P/S: Happy 39th (month) Anniversary Kaseh...


Love,

15 bicara yang baik hati...:

iva saionji said... Reply To This Comment

wah pojie....menarik ntry pasal hati nie...yelah kan...iva suka part nie.."walaupun aku hanya
pinjamkan sekejap. Ada yang pulangkan dengan penuh
kelukaan. Ada yang sudi berikan sebahagiaan hatinya
pula sebagai ganti. Dan jika kau nak tahu, setiap hati
manusia ada nilai yang tersendiri."

D.O.U.B.L.E...S said... Reply To This Comment

betul,betul betul besar nilai hati nie dari wang ringgitkan ....

momguess said... Reply To This Comment

yang...
ko bagik lah ati ko kat den ni hah
lalalala

H.R PuTeRa YuSoFF said... Reply To This Comment

wow... nice...
cayalah...

Aqmal Arista said... Reply To This Comment

Hati-hati ketika "memberi" hati...


yeay..!!


hehe

I am Karl said... Reply To This Comment

suka lagu HATI tok ti

menusuk sgt

huhu

bleh ke karl nk berpatriotik sekejap ahha

--- off topic sgt2

Mawar_berduri said... Reply To This Comment

separuh pun dah cukup kan?...hihi :)
separuh lagi simpan untuk poojie sendiri

atty's said... Reply To This Comment

kty suka makan hati ayam...huhuuhh..cedap..bebudak tak elok makan ! hehehhehe

faizul darius said... Reply To This Comment

hati bukan kristal....

Hezesuze said... Reply To This Comment

cinta dalam hati.....hehehe

Hezesuze said... Reply To This Comment

cinta dalam hati.....hehehe

kawie2020 said... Reply To This Comment

n3 pasal hati memang best.. dia buat aku khayal kejap... hehehehehe.. hati ko dah abih ke blom?

iyllienaz said... Reply To This Comment

jagalah hati sebaek mungkin..bila dah luka mmg susah nk sembuh..

farish H said... Reply To This Comment

nak hati gak;p

Natasha said... Reply To This Comment

hurmmm:(