||| Tercari² |||

Saturday, May 29, 2010

TAKDE KERJA atau TERLEBIH KREATIF?

Salam kawan²..

Macam biasalah bila masa tiada idea untuk mengupdate entri di PoJiePooH ini, Pojie lebih suka berjalan² di blog teman² blogger untuk mencari idea. Tips untuk orang pemalas sangat macam Pojie nih, kalau malas nak buat blogwalking, ataupun idea tiada untuk dibuat entri dan update blog, Pojie akan menjengah ke YouTube.

Inilah sumber inspirasi sekunder Pojie yang paling pasif. Kadang² Pojie just cari jer apa² yang Pojie mahu di situ, dan kat sidebar dia normally akan ada suggestion video kan? So klik sajalah. Dan apabila ada video yang berkenan, boleh la dikongsi dengan kawan² di blog dan FB. Ok tak si JariMerah? Bukankah itu cara yang senang dan simple? Lepas tuh bukan main tempek jer embeded code dia, tetapi bagilah ulasan dan idea sikit ke atas video itu. Tak susah kan??

Jadi kali ini Pojie mahu berkongsi dengan kawan² semua, berkenaan dengan beberapa video manusia² yang boleh dianggap sempoi, kreatif dan juga takde kerja. Sebab apa? Mari kita lihat video² di bawah nih...



Jika dulu Pojie pernah berkongsi dengan teman² semua tentang mob/ flash dance whatever tuh. Di mana ia dilakukan oleh sekumpulan orang yang telah diberitahu masa tempat dan diberikan kareografi untuk mereka praktis dalam beberapa jam/ minit dan mereka akan berkeliaran di sesebuah kawasan dan dance beramai² dan selepas itu beredar seperti nothing happen. Ia pernah berlaku ketika tribute buat MJ dan juga Maxis iPhone promo di Malaysia juga yer. Tapi jika dilihat pada video di atas, mereka hanya mengkakukan diri dalam beberapa minit dan ini telah menimbulkan tanda tanya di kalangan orang ramai. Cool kan!



Video ini lebih kurang seperti video pertama itu cuma yang ini telah mencipta rekod tersendiri dengan the biggest freeze flash mob. Ohooo, kalau Pojie ada kat sana Pojie pun mesti macam pelik. Kalau Pojie di kalangan peserta, mesti Pojie hapy tengok wajah² orang ramai yang pelik. Hahahah! Kalau buat kat KLCC ker, KLSentral ker hatta Pasar Seni atau Petaling Street sure gempak kannn!



Ok, video yang ini pula antara paling cool Pojie rasa. Di mana mereka mengumpulkan sejumlah pasangan kembar seiras untuk berpakaian sama dan menaiki tren secara bertentangan. Membuat perbuatan dan pergerakan yang sama dengan pasangan masing² dan ini akan menimbulkan ilusi human mirror. Wahhh, Abg eQ boleh join la macam nih. Best kan ada kembar, macam² boleh buat! Huhuhu..



Video ke4 nih pula boleh dikategorikan sebagai takde keje cari keje. Takde pasal cari pasal kan. Kalau buat kat LRT di Malaysia nih, heaven la sekor² kene rab² tak kisah la lelaki ker perempuan. Yela, dah sah² la dalam tren kita nih padat dia dengan penumpang ya ampun, lebih² lagi dalam KTM kan. Sehingga diwujudkan koc wanita. Ntah apa² ntah!



Video yang ini juga boleh dikatakan sebagai video orang dah takde keje. Ada baju motip mau tanggalkan baju. Tapi kalau ada nih kat Malaysia, body plak stok² model, mau wanita² di luar sana boleh klimaks nih. Hahahah! Kak Heze sama Qiella sukalah kann? Hehehe..

So macam mana sekarang? Terhibur? Ada yang best ada juga yang mengarut. Tapi mereka memang kreatif walaupun melalut. Siap ada team lagi ok depa nih. Boleh check blog dan YouTube mereka untuk misi seterusnya.

Ada yang mahu buat di Malaysia? Invite Pojie ok!

Love,

6 bicara yang baik hati...:

El-Zaffril said... Reply To This Comment

Hua hua hua... gelak guling2

Sufi Asri said... Reply To This Comment

mmg xdak kerja sungguh yang xpakai seluar n baju.. tapi betol la kata ko.. boleh terpancut habis semua kalo dibuat kat malaysia.. hahaha...

Sufi Asri said... Reply To This Comment

hehehe.. gurau he loo.. haha.. erm.. x gi minum kot.. jauh sgt.. kat sini pon ada susu dah.. hahahaaha

Abu Uwais said... Reply To This Comment

huhu.. terbaik... org putih ne dh xde keje. maju sgt.. so ni la keje diorg

Hezesuze said... Reply To This Comment

Hahahaha gelak guling2 gak cam EL....tp atas tilam arr hakhakhak

eazlye said... Reply To This Comment

cool..hahaha