||| Tercari² |||

Tuesday, July 12, 2011

Wahai KERAJAAN dan PEMBANGKANG, ada kau fikir seperti beliau???

Salam kawan²,

Heboh sana sini bersih. Kerajaan tuding jari kepada pembangkang, pembangkang tuding jari pada kerajaan. What I can say is, BULLSHIT! Selama²nya masalah negara tak selesai bila gajah sama gajah bergaduuh, kancil di tengah² tersepit. Siapa tersepit? Kita! Ada yang mendengar luahan hati kita? Malas nak cakap banyak² sebab memasing claim diri dah cukup pandai dan bijak, meh kita tengok pakcik nih yang Pojie terbaca dari Ibnu Khusairy. Abaikan keadaan beliau, tapi dengar baik² apa yang dikatakan. Kita manusia boleh menghakimi orang, tapi kita manusia tak mampu membaca hati orang. Allah maha melihat, Allah mengetahui. Tanya diri kau apa bakti kau pada negara, bukan apa bakti negara pada kau...



"Aku tak boleh nampak kiblat Allah dengan duit"

Hanya satu,



7 bicara yang baik hati...:

Liyana Lunia said... Reply To This Comment

nak nangis kita dgr pakcik ni cakap, sbb kite dapat rasa susahnya hidup dia, dan semua org2 lama nak memerdekakan negara ni. tapi kenapa ? skrg melayu sama melayu nak bergaduh mcm ni T_____T

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply To This Comment

Tanya diri kau apa bakti kau pada negara, bukan apa bakti negara pada kau... terbaek

Aku tak boleh nampak kiblat Allah dengan duit ..renung-renungkan dan selamat beramal :)

haney said... Reply To This Comment

"tanya diri apa bakti pada negara. bukan tanya negara apa bakti ngara kpd kita"

terbaeekk! :)

FAUZI NOR said... Reply To This Comment

kan.. pak cik nie pun tahu duit bukan kiblat kita..


Kan macam macam malaysia nie..

huhuhu btwn thanks coment .. huhuhu

Izz Latif said... Reply To This Comment

~xada kerajaan yg SEMPURNA~
tp kita jgk xperlukan pembangkang yg terlalu ganas dgn ideologi mengarut...

memang orang2 kerajaan ramai corrupt!!
tp to follow a leader yg dibelakangnya ada IFC dgn tuntutan2 merepek,
last 9th July rally is not ALL bout election!!

lebih kpd drama POLITIK...

Kenapa keluarkan fatwa boleh duduk berjanji sama syaitan dan bukan seagama sendiri??

pelik...salah kerajaan jgk sbb after era Tun Mahathir our last two PMs nampak terlalu paranoid n terikut2 drama pembangkang...

How i wish Tun Mahathir kembali memimpin negara...

Pesta Jiwa said... Reply To This Comment

Pakcik ni berjiwa hebat!!!

~kiinaa~ said... Reply To This Comment

masing2 pandai menilai,,, :)