||| Tercari² |||

Monday, July 18, 2011

Dreamgirls; The Broadway Musical Sensation

Salam,

Baru² nih pada 13 Julai 2011, Pojie telah diberi diberi peluang oleh Broadway Academy untuk menyaksikan pementasan Dreamgirl, dari produksi mereka. Terima kasih banyak². Pementasan ini masih lagi sensation di Istana Budaya tatkala entry ini ditulis sehingga 24 Julai 2011.


Apa yang bole Pojie katakan, Dreamgirls di Istana Budaya ini merupakan pementasan broadway terhebat tahun 2011 ini. Lebih² lagi dengan kehadiran pelakon² yang bukan sahaja hebat dengan lakonan, tetapi juga dengan vokal yang ditampilkan sepanjang persembahan. Sepanjang pementasan audien tidak henti² memberikan tepukan lebih² lagi tatkala Dina yang memegang watak Elfie White melontarkan suaranya yang mentap. Goosebumps ok! Dan untuk watak itu, yang memberikan impak besar kepada keseluruhan cerita, watak Elfie White ini turut dijayakan oleh Elvira Arul. Pojie tak pasti siapakah itu, tapi Pojie tak berkesempatan melihat kemampuan beliau kerana pada malam itu, Dina pendukung watak itu di samping watak² yang lain. Cheryl Samad dan Dafi betul² membuktikan kehebatan beliau dalam dunia seni suara, begitu juga Tony Eusof dan Azura Zainal.


Apa yang boleh dikatakan, jalan cerita dan plot tiada banyak beza berbanding pementasan dan filem asal Dreamgirls ini. Cuma apa yang membanggakan set dan props dia sungguh meletop. Angle dalam setiap babak juga disusun kemas, cuma sedikit menganggu apabila kelihatan sangat ketara crew keluar masuk, menarik menolak props. Mungkin masih sempat untuk membuat sedikit rombakan agar tidak terlalu jelas kelihatan di atas pentas. Walaupun bagaimana pun pementasan tetap hebat! Costume dan wig juga menarik.


Overal Pojie turut memberikan 5 bintang kepada pementasan bertaraf antarabangsa ini. Sesiapa yang masih belum menyaksikan pementasan ini, cepat² book ticket. Selling fast tau! Sangat berbaloi, tiket mahal pun tapi puas hati. Trust me! Dreamgirls cukup mengujakan dan hebat dari 14 Julai - 24 Julai. Untuk maklumat lanjut bolehlah layari FB Dreamgirls dan sebagai penguja naluri anda, saksikan persembahan mereka yang sememangnya layak mendapat...

standing ovation!



Hanya satu,

5 bicara yang baik hati...:

J said... Reply To This Comment

wooo..nak tgokkkkk

Blog rasmi : ini jacksky.punya! Blog

Izz Latif said... Reply To This Comment

~erm~
teringin jugak tgk muzikaL mcm nih....
huhu

(^-^)

www.izzlatif.blogspot.com

Ur Other Half said... Reply To This Comment

mcm best jer?

shandye. said... Reply To This Comment

sumpah jeles.

kthnxbai.

cengkodok said... Reply To This Comment

Mcm salah je Dina nyanyi