||| Tercari² |||

Wednesday, September 8, 2010

Kuih Raya Pilihan Pojie

Salam...

Amboiiii buat apa tuh Kak Tipah? Kak Tijah? Dari tadi dok menggentel², menguli². Oh buat kuih rupa²nya.. So kisahnya pasal buat kuih. Kawan² banyak ke buat kuih? Kuih tunjuk² jer? Uiii kelasss! Pojie pun sama. Hahahah. Macam² kuih yang akan muncul tatkala menjelang hari raya nih kann. Bagi yang berkerjaya dan tiada masa, kuih tunjuk² (beli) juga jadi pilihan. Pelbagai rupa dan warna, rasanya sama jer. Hahah.

.

Sebab tuh awal² lagi Datin Sri dah warning awal² jangan beli. Sebab dia tak suka, rugi jer. Cuma katanya kalau nak beli pi beli kerepek². Erm, baiklah bonda. Tapi Pojie nak kelainan sikit POjie belikan sebatang dua kuih kek lapi Sarawak untuk keluarga. Alamatnya beliau akan potong halus² kek itu. Mahal uols. Sebatang mau² RM30 - RM100 tau! Ko tak meninggal? Tapi kalau melihatkan corak dan rasanya, memang berbaloi ok. Sangatlah nak rumit membuatnya. Betul tak Deja Moss??


Betul uolsss!


Inilah swiss roll Sarawak mari!

Tapi walau apa pun kuih raya, kegemaran Pojie tetaplah tat nenas. Sampaikan dalam FB pun sudah ku tukar namaku kepada Pojiepooh Tat Nenas, sebab betapa fanatiknya Pojie pada tat nenas. Oleh itu, makan tat nenas, ingatlah Pojie ya...



P/S: Teringat pulak sama KuehTart. Mana kamu ek Sendra, lama menghilang...

Wassalam,

5 bicara yang baik hati...:

atty's said... Reply To This Comment

feveret kty ..tart nenas..

selamat menyambut aidilfitri.. mohon ampun maaf jika ada tersalah silap :)

black_mel said... Reply To This Comment

bnyk giler kaler2 kat kuih tu...

BLOG PUTERA YUSOFF said... Reply To This Comment

jai suka kueh yg manis..
mak buatkan kuih nestle cornflakes. huhu

yuyu said... Reply To This Comment

same la pojie...
kuih raye lain rase tepung jer..
tat nenas baru ada kelainan..ye dak?hehe

mr.syazwan said... Reply To This Comment

S
A
L
A
M

F
U
U
U
Y
O
O
O

R
A
Y
A

POJI