||| Tercari² |||

Thursday, April 23, 2009

I'm Crying... I'm Sorry...


Ya saya tau saya jahat, mulut puaka, ratu sentap, kaki emo n macam² lagi la pandangan yg negatif. Saya terima tuh dgn hati yg terbuka. Lelebih lagi ble mggu nih adalah "minggu terbuka" buat pojiepooh.blogspot.com. Tetapi perlu kalian tgok dulu sifat saya melalui tarikh lahir dan bulan spt kajian Dato' Dr Fadzilah Kamsah spt entri saya yg lalu [klik]. Saya mmg jenis yg sensitif, emosi cepat terusik. Saya maybe xboleh buang sifat kurniaan Illahi nih, tp Saya boleh kurangkan dan pendekkan jangkasama sentitif atau nama lainnyer, sentap! Itu yg terbaik yg dapat saya lakukan buat masa skrg. Saya memerlukan sokongan sumer pihak, bukan hentaman. Tp ntah la kan, bila insan² "tulang belakang" saya membuatkan saya terluka xkisah la secara senyap² o terbuka, saya akan rebah dan kebarangkalian utk lumpuh adalah sgt tinggi. Siapa insan² "tulang belakang" saya itu?
  1. Family (Mak + Abah + Adik²)
  2. Sahabat²
  3. Kekasih...



Klo selama bkawan ngan saya ada yg xsuker sikap keterbukaan saya ngan "cakap lepas tp hati baik" nih, maafkan la saya. Maybe anda lebih suka saya bsikap "cakap belakang²", insyaAllah akan Pojie pertimbangkan. Yes, saya tau maybe anda diluar sana ingin org lain jadi sebaik anda, menunjukkan setiap ciri² mahmudah, tanpa sekelumit pun mahu org lain mengetahui keburukan dan kelemahan diri, sori IT IS SOOOO NOT ME! Xtau la klo ada org yg ingin bersahabat dgn saya dgn mengikut bayang² dan acuannya, tiada give & take dalam bersahabat. Pastu amik pendekatan memutuskan tali persahabatan biarpun secara senyap² klo tidak menepati kriteria tsebut. Maaf klo trasa. Maaf klo trasa. Maaf klo trasa. Hope dgn merendahkan ego dan ucapan maaf nih dapat memuaskan hati insan² yg terluka dgn saya di luar sana. Xpuas juga, mari tumbuk muka saya. Saya insan kamil. Saya insan yg tidak pernah sempurna. Maybe saya juga akan mempertimbangkan utk membuat konsep "Fasha Sandha" jika itu pilihan anda... Meminjam frasa seorang sahabat (yg maybe telah memutuskan persahabatan ini dgn membuang saya dari listnya, dan dia dari list saya, kerana hanya dia seorang yg tau id dan password saya). "Generally, kalu orang luar tiba2 menyindir secara sinis dengan niat atau tidak...tiada efek sedikitpun kat diri kita. Tapi kalau kata-kata itu keluar dari orang yang kita letak mereka di tempat istimewa seperti ibu-ayah, adik-beradik atau kwn2 maka kata-kata itu sememangnya melukakan". Yes, I'm exactly like tat.. Coz anda berada di tempat istimewa di dalam hati ini..

Frasa yg bisa menampakkan bahawa saya bukan lagi sahabatnya amat melukakan, "Membiarkan dia pergi itu bermakna meletakkan diri **** keluar dari garisan kehidupan dia. Tenang hidup macam tu. Sebab **** dah letakkan diri orang tu bukan di tempat istimewa seperti sebelum ini". Terima kasih atas pengiktirafan itu. Saya tau saya tidak semulia anda yg menghampiri sifat Rasulullah. Semoga anda mencapai taraf maksum kelak, saya doakan... Maaf lagi klo trasa...



Terima kasih buat kalian yg telah byk memberi perangsangan dan pandangan. Saya sgt² hargai. Biarkan la saya berlalu pergi buat seketika. Doakan saya kembali spt biasa, mungkin bukan lagi sebagai Pojie yg anda kenal, tetapi Pojie baru yg anda inginkan selama ini, ataupun mungkin saya akan pergi buat selama²nya... Mungkin masa inilah kita dapat filter "siapa kawan dan siapa sahabat...". Izinkan ku pergi..




Love,

10 bicara yang baik hati...:

Blog Eazy Izzuddin said... Reply To This Comment

isk3...
jangan sedey2...
=)
dun worry be happy ea...
=D

oyen said... Reply To This Comment

pojie syg...

tadew org perfek.
setiap orang ada sifat yg tersendiri.
terpulang la kita nk lihat sifat2 tu sbg kekuatan atau kelemahan.

tp as a human, and hamba Allah yg hena ni, cuba lihat sesuatu kekuatan as positif and kelemahan tu plak sbg cara perbaiki diri.

yang penting tade org len bleh accept kita selain diri sendri.

ta mudah kita nk puaskan hati semua org kan?

hm.
itu je kOt.
cheer up dear!
XD

farish izaryl @izreez said... Reply To This Comment

aduh sedey nya..rizz taw ape yg blaku..takpe pojie kuat! kuat! kkuatkan lg smngt kamoo.ingat la rmi sgt syg kat pojie ni ok! chill

Hezesuze said... Reply To This Comment

wlpon sis xtau the whole story...tp brdasarkan citer pojie ni sis da dpt ler hint2 dia...

plez b ur self okey...jgn bpura2 tuk puaskan ati org len...nnti diri sndiri yg merana dik...

pepun sis ade kalo pojie ingin luahkan ape2 aje ye...

keep on moving...muahhh!

Nadzrah said... Reply To This Comment

nangis puas2 ye pojie...
puaskanlah hatimu dgn air mata andainye ia dpt melegakan hatimu...

hamba said... Reply To This Comment

kesianya...

adie_kun said... Reply To This Comment

adie pun very sensitif gak cam pojie..

lagi2 mudah terasa ngan family, kwn.. n spesel..

apa pun pojie..

just be yourself k..
mulut orang sampai bila pun kita tak bleh tutup.. mana ada org yg sempurna dalam dunia ni.. yg penting kita tak kaco orang..

and, kalo nak laser2 tu pilih orang dulu.. mybe ada sesetengah org tak bleh terima cara kita gurau ke.. apa ke..and what so ever..

k..

sabar2.. insyaAllah akan baik2 je..


(*_*)

Nemo^0^eriMo said... Reply To This Comment

lah....
kenapa nieh?
sape yg usik pojie nemo nieh...??
~motip pojie nemo? hahaha....

xper2... tak payah kesah per yg org ckp... bukn kiter usik duit diorg pun...
nyibuk ajo jaga tepi kain org...
kain sendiri terselak sana sini, terbukak samapi ke atas x sedar....
menci orang mcm tuh...

dah dah...
xmoh sedey2...
kalo pojie sedey...
pojie tak chomey dah...
bila pojie tak chumey dah...
nemo tak moh kawan....
sebab...
nemo kan suker kt orang yg chomey ajo....

hahahaha

z o u l said... Reply To This Comment

dalam kiehidupan ini mcm2 org ada..
1)sayang kamu
2)benci kamu
3)bsama kamu
4)dihati kamu

mereka dikurnikan sifat yg berbeza2..itu adalah kerana sbg ujian dari illahi..utk mbuktikan hamba2nya tabah..

fikir2kanlah..be strong
love u 4 eva

Pojiepooh Abdullah said... Reply To This Comment

Thanks uols..
I'm fine already..
Lalala...