||| Tercari² |||

Monday, February 22, 2010

Blogger VS Wordpress



Sebagaimana yang anda sedia maklum, Blogger dan Wordpress adalah 2 jenis portal berbeza tetapi mempunya fungsi yang sama, iaitu aplikasi online dalam memberikan ruang untuk menulis blog. Kedua²nya mempunyai kelebihan dan kekurangan masing². Obviously Pojie sekarang gunakan Blogger seperti pada URL blog pojie ada dicatatkan sebagai "blogspot.com" jika dibandingkan dengan Wordpress yang akan menggunakan "wordpress.com" sebagai URL. Pojie ada kedua² akaun blog di kedua² portal ini, tetapi hanya menggunakan Wordpress sebagai backup kepada blog Pojie di Blogger ini.

Kenapa Pojie sibuk² nak timbulkan isu pasal Blogger dan Wordpress? Ini kerana, Pojie sedang cuba untuk mendapatkan khidmat dari seorang web designer, untuk menukarkan layout blog Pojie ini kepada layout yang lebih cantik dan menarik. Yang pasti jenis personalized layout siap ada gambar Pojie dan sudah pasti, Pooh! Tetapi beliau menasihati Pojie agar menggunakan Wordpress instead kerana lebih canggih berbanding Blogger. Tetapi Pojie lebih senang dan mudah dengan Blogger, sebab kalau Wordpress cam sengal² ubi sikit untuk Pojie memahaminya.

Jadi sekarang, Pojie ingin meminta pendapat kawan², manakah yang perlu Pojie pilih, untuk kebaikan Pojie sendiri juga layout yang akan di-create tak lama lagi. Please², I need your help!!! Sila tinggalkan idea dan komen anda sekalian di ruangan komen eh, really appreciate it :)

Thank you.

Love,

5 bicara yang baik hati...:

Hazzy Ishak said... Reply To This Comment

tetap dgn blogspot gak...heee

Hezesuze said... Reply To This Comment

tak tau nk komen....huhu

Adam said... Reply To This Comment

kami sokong blogspot... ahaha

Anonymous said... Reply To This Comment

blogspot senang
tp wordpress terbaik

kai said... Reply To This Comment

bagi yang nk mencabar pakai le wordpress..
kalo leh pakai self hosted punye
mengikut kata2 otai blogger nie...
banyak kelebihan pakai self hosted wordpress..